ericamathildatillberg

Alla inlägg under januari 2014

Av Erica Tillberg - 31 januari 2014 23:23

Gick till sanna. Glömde laddaren och vi gick hem till mig. Gick tillbaka. Min mobil segade sönder så vi gick tillbaka. Så innan vi hade bestämt oss hade vi gått fram och tillbaka en massa gånger, men till slut hamnade vi på mitt rum. Vi var för rädda för att sätta igång Hostel, så istället för film hamnade vi framför datorn med musik och bilder. Haft en myskväll och jag borde verkligen sova så snart som möjligt. Klockan ringer vid sju och sen blir det jobb i några timmar, inte helt fel med lite extra pengar denna månaden.

Av Erica Tillberg - 31 januari 2014 15:12

Jo, jag lever på. Gör vad som ska göras, träffar människor, kollar serier och sover. Det har blivit som en ny vardag, men jag gillar den. Visst, ibland kan det bli lite mycket men det funkar. Lite sjukt att det redan är helg igen. Känns som att veckan inte hann börja på riktigt förrän den var slut igen. Har egentligen massa plugg som jag borde ta tag i, speciellt tyska då vi har tre inlämningar till nästa vecka. Men jag orkar inte. Slutade tidigt och åkte och firade farmor lite direkt då hon fyller år idag. Ikväll vet jag faktiskt inte vad som händer, men det återstår att se. Blir nog en tidig kväll iallafall då jag ska jobba imorgon. Redan på morgonen antar jag. Jag som hade velat få sova ut för en gångs skull..


Vi har världens drygaste hål på fredagarna och för en gångs skull var jag effektiv och lyckades få bort lite av allt plugg som jag haft. Jag kom på att jag kunde faktiskt dricka min smil under tiden, fiffig som jag är så kan jag göra två saker samtidigt.

 



Av Erica Tillberg - 30 januari 2014 21:23

Jag gillar kvalitetstid med vänner väldigt starkt. Nu betyder det mer än vad det tidigare gjort, det får mig glad. Jag har kul. Jag glömmer allt annat för en stund. Kvällen spenderade jag med Sanna, vi gick till kiosken och köpte godis och sedan satt vi på hennes rum i timmar och snackade. Ni vet sådär då man pratar om allt och ingenting, saker som i vanliga fall inte har någon mening. Konstiga saker man fått för sig. Allt dedär som man annars håller tyst om då man undrar vad i hela friden man faktiskt tänker på. Men hon är en sån person där ingenting är konstigt att ta upp. Vi skrattade åt gamla minnen från sjuan då jag verkligen hade en liten emo-period då det var galet med kajal kletat runt ögonen och mörka kläder från topp till tå. Herregud alltså haha. Alla bilder därifrån är raderade för längesen och det är jag glad över. Idag har det varit en bra dag. Massa bra. Båda mina Sannor har lyckats göra mig glad, mötet, skoldagen, allting.


   

Av Erica Tillberg - 30 januari 2014 14:56

Kändes inte helt fel att börja en timme senare och sluta två timmar tidigare idag. Samtidigt som vi hade friluftsdag vilket i vårt fall bestod utav bowling och shack. Vi fick väldigt mycket frisk luft av det haha.. Jag har iallafall kommit fram till att shack suger, jag är sämst och det är tråkigt. Helt meningslöst spel. Jag brukar inte vara någon dålig förlorare, fast jag älskar att vinna haha.. Men iallafall så var det verkligen inte kul att förlora varje runda, tråkigt. Kände mig totalt kass. Fick klart för mig att jag inte tänker spela det fler gånger, en dum idé att låta Moa välja våra aktiviteter.. Borde ta tag i tyskan till imorgon, men att lära sig oregelbundna verb är nog det tråkigaste och svåraste jag gjort. Blä för läxorna nu.


Såg förresten att den låten med Ellie som jag la upp för någon dag sen endast gick se på datorn, så nu finns iallafall en spotifylänk ifall någon inte sett låten.


   

Av Erica Tillberg - 29 januari 2014 20:46

Egentligen förstår jag inte riktigt vad jag är nervös för. Just nu är jag bara rädd för allting. Vill skippa morgondagen och vakna upp på fredag istället. Jag antar att det är okej att falla tillbaka ett steg ibland, det är tuffare att komma tillbaka på samma spår. Men det går. Det är dags för det andra mötet, men jag är rädd för att gå dit. Det är lättast att hålla allt för sig själv, men det är inte det bästa. Jag har märkt det nu. Dock så är jag sjukt stolt över mig själv att jag faktiskt tog tag i allt, det är okej att säga vad man tycker och tänker. Även om det inte alltid är så bra. Jag är "bara" mänsklig, inget annat. Livet är inte alltid en dans på massa rosor, det kommer alltid finnas svackor och motgångar. Jag antar att detta bara är en av dessa. Men jag ska klara det. Det är ett måste.


 


 


 

Av Erica Tillberg - 29 januari 2014 17:57

Det är nästan läskigt så fort dagarna försvinner. Känns som jag precis vaknat ungefär. Men jag har både hunnit med att se den årliga Vinterrevyn, gjort sista delen av matteprovet (som gärna fått gå bättre..) och käkat pizza med tjejerna. Vi var förtjänta av att tröstäta lite kände jag. Fick en klump i magen när jag och pappa satt i bilen påväg hem, gillar inte att se en ambulans samtidigt som jag vet att någon i familjen är ute och kör. Vi har haft många olyckor i släkten som inte slutat så bra, nog därför det är lite känsligt.. Kändes bättre när min bror ringde och sa att han skulle bli sen för att det var stopp i trafiken längre fram. Känner mig helt slut, men om en stund kommer Sofie så jag får allt asa ner min degiga kropp till gymmet en sväng. Sen har jag massor med bra program att se, vilken bra dag.


   

Av Erica Tillberg - 29 januari 2014 00:15

"How long will I want you?
As long as you want me to
And longer by far."


Till dig. Bara dig.



Presentation


Här har ni mig, en sjuttonårig tjej från Markaryd med sämst humor och minne som en guldfisk. Klumpigast i världen är jag för den delen också. Det här är tjejen som gillar tjejer och går sin egna väg.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards