ericamathildatillberg

Alla inlägg under maj 2014

Av Erica Tillberg - 30 maj 2014 19:00

Jag hittade klänningen som jag fastnade för tidigare i våras. Eller rättare sagt, samma dag som jag fick veta att jag skulle få gå på ett sommarbröllop. Just nu väntar jag på att få den hemskickad så jag kan avgöra om den sitter som jag önskar. Det ska bli kul! Jag har hamnat i en riktig klänning-period, men vad gör det om hundra år. Eller ens nu? 


 

Av Erica Tillberg - 30 maj 2014 13:20

Det har varit en mysig morgon med två gostokiga kusiner. Fått en massa kramar och komplimanger, ibland undrar man om man kan älska ihjäl någon. Hann med ett premiärdopp i en utomhuspool för i år. Endast tretton grader varmt vatten, trotts en avdomnad kropp så var det skönt på något sätt. Nu är dom lämnade till sin pappa och vi ska strax sätta oss på tåget för att spendera eftermiddagen i Helsingör. Skönt att vädret faktiskt är väldigt fint! Ser fram emot en trevlig dag som avslutas i Helsingborg.

Av Erica Tillberg - 29 maj 2014 22:01

Idag har jag tagit vara på livet. Gjort saker som fått mig att må bra, inifrån själen. Kvalitétstid med min fina Alice, granne, barndomsvän, systern jag aldrig fick, var en av sakerna. Hennes betydelse i mitt liv är många. För andra gången denna veckan har jag suttit med farmor och farfar i deras kök och pratat om allt möjligt. Livet. Ätit god fika och spelat spel. Jag gillar lugnet där. Deras omtanke, gästvänlighet och kärlek får mig att må bra. Jag vågar inte tänka på hur mitt liv skulle vara utan dom, det finns inte i min värld. 


Nu har jag krypit ner i min fasters soffa efter att ha nattat både Joel och Annie. Mina fina småkusiner. Blev innerligt glad när Joel helt plötsligt sa "Erica, du är som en storasyster för oss!". Det värmde. För mig är detta som ett andra hem, varesig dom små är här eller inte. Förövrigt så har jag övningskört en del idag, mest lite mindre vägar. Mitt huvud följde inte riktigt med, så det slutade med ett dåligt humör. Men övning ger färdighet. Som tur väl är. 


Kvällens tystnad, lugnande känsla och ögon som sakta blir trötta, får mig att slappna av. Jag får lov att bara vara. 


 

Av Erica Tillberg - 29 maj 2014 09:33

Nu tänkte jag berätta lite om hur skolresan till Köpenhamn har varit, eftersom att jag var för trött för det igårkväll. Jag hade en bra liten resa med mina fina vänner i den mysiga storstaden. Vi fick mycket egentid, så de få studiebesök vi blev tvugna att gå på, var ingenting. Sen var det en fördel att man kunda använda sig av lite svenska och engelska i en blandning, eftersom att jag avskyr att prata engelska. Det har jag alltid gjort och kommer förmodligen att alltid göra det.


Vi spenderade kvällen på Tivoli med en massa karusellåkande, glassätande och fotografering. Det var en riktigt rolig kväll och det fanns karuseller där som tillhörde de roligaste jag någonsin åkt. Grymt var det! Sen igår fick vi spendera hela förmiddagen i stan med shopping och ätande av grymt god mat på KFC. Man får passa på när man kommer utomlands, synd att det inte finns där hemma.. 


Det enda som förstörde min resa en aning, var att jag fick riktigt ont i höften. Det var längesen det gjorde så ont att gå. Snacka om att hela höften är maximalt överansträngd.. Åh. Fick dra fram kryckorna ännu en gång när jag kom hem. Jag som trodde att jag skulle slippa dom framöver. Men nej. 


                       '


När jag kom hem vart jag riktigt trött. Inte så konstigt med tanke på att man aldrig lyckas få så speciellt mycket sömn när man är iväg sådär. Men min kväll igår spenderades i min säng med Alice och filmtittande. Jag minns inte riktigt vad den hette, men den var iallafall ganska bra. Sorglig dock. Några tårar rann okontrollerat ut ur ögonen mot slutet, men den var fin. Nu borde jag strax gå upp och börja packa och duscha så jag kommer iväg till Laholm någon gång. Synd för Alice som fortfarande sover, att jag kanske blir illa tvungen att väcka henne med hög musik vid öronen.. Haha. 


 

Av Erica Tillberg - 27 maj 2014 17:00

Nu befinner vi oss alltså i danmark, eller rättare sagt i Köpenhamn. Efter att ha varit på resande fot i några timmar och åkt på en guidad tur i stan, är det nu dags för att bege sig mot Tivoli. Jag hoppas på en bra kväll och att vädret vill som vi vill. Karuseller och fina vänner, bättre kväll kan vi inte få! Det är antagligen ensam om att gilla danskan, men det är charmig på något sätt. Haha.. 


   

Av Erica Tillberg - 26 maj 2014 17:31

Hela dagen har spenderats ute i det fina vädret. Jag försöker bättra på min bränna sakta men säkert, annars har jag en tendens till att bränna mig och sen fjälla bort allt.. Inte så kul om jag ska vara ärlig. Dock har brännan blivit lite missformad och jag har ingen aning om hur..? Sista (och första) lektionen för denna veckan är nu över och dagarna till skolavslutningen närmar sig rejält. Det är så många dagar som går bort och skolresan gör att några till försvinner. Men det är grymt skönt! Nu ska jag följa med till farmor och farfar medan pappa tränar, så jag ska spendera ännu en stund ute. Det är bäst att passa på!

Av Erica Tillberg - 26 maj 2014 10:50

Idag är en bra dag. Vi har en lektion mellan kvart i ett och tjugo över två, så hela förmiddagen kan jag bara ta det lugn. Åt frukost ute i solen och morfar kom inom och pratade lite. Dessa timmar som kvarstår tills skolan börjar, ska jag spendera ute i solen. Antagligen på en filt på gräsmattan mittemot, med en söt liten unge. 


 

Presentation


Här har ni mig, en sjuttonårig tjej från Markaryd med sämst humor och minne som en guldfisk. Klumpigast i världen är jag för den delen också. Det här är tjejen som gillar tjejer och går sin egna väg.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards