ericamathildatillberg

Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Att saker görs på ens eget sätt, behöver inte betyda att det är fel

Av Erica Tillberg - 29 juni 2014 14:29

Det blir lätt så att man kommer in i en period som är fartfylld från morgon till kväll. När man väl varit där ett tag är det svårt att koppla av. Jag blir extremt rastlös ifall jag för en gångs skull får för mig att ta det lugnt. Det är nästan som att man tvingar sig själv. Men det blir lätt såhär när man vill hinna med så mycket som möjligt och alltid hinna träffa så många som möjligt när jag väl har möjligheten. 


Helgen har bestått utav jobb. Fredagens pass började vid 14 och höll på till 22 ungefär, men därefter satt jag kvar och åt glass och gjorde scheman med min chef. Det känns skönt att jag faktiskt trivs med alla jag jobbar med. Allt blir så mycket lättare då. Man vill åka till jobbet på ett helt annat sätt. Sen är det så att vi tre tjejer som jobbar där nu i sommar får dela en övernattningslägenhet (som egentligen är en vindsvåning över vaktmästeriet..) med vaktmästarens praktikant. Det är sjukt läskigt att ta sig dig, och att ens sova där. Men jag lyckades. Till och med själv i och med att det bara var jag som jobbade nu i helgen. Men det är skönt att ha sitt egna ställe även på jobbet, något som gör att man kan koppla av och känna sig som hemma. Sen är det ju lite fördelar med att ha nyckel överallt, för vi kan basta, spela minigolf, äta glass och ha det mysigt när vi vill i princip. Det kommer bli några bra veckor på jobbet denna sommaren. Även om det är många dagar i sträck som består utav jobb. Igår jobbade jag från 8-21 och sen körde mina föräldrar mig hem till Markaryd. Det kändes så skönt att få komma hem. 


Vaknade upp i Alices säng i morse, eller ja klockan var faktiskt tolv. Tro det eller ej, men hon var den som fick väcka mig.. Det har nog aldrig någonsin hänt förut. Hon åkte ner till kiosken och jobbade, medan jag började städa hennes rum (som jag gjorde för inte längesen också, när det såg lika förjävligt ut..). Vi beter oss som ett gift par, hon jobbar, jag städar, vi bor i princip tillsammans och ses varje dag när jag inte jobbar. Det tar dock emot när jag inser hur mycket jag måste packa upp, packa om och planera inför de kommande veckorna. Det blir tyvärr så när man kommer vara hemifrån i flera veckor i sträck.. Att göra detta med en riktigt jobbig huvudvärk lockar inte ett skit. 


Jag gjorde om min jobbtröja lite, hatar vanliga t-shirts så halen klipptes av. Tyckte det var lite kul, där stod jag och klippte sönder min nya tröja när chefen kollade på.. Alices rum bliv fint och fräscht (för ovanlighetens skull hehe) så jag får väll använda det som motivation. 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica Tillberg - 5 november 2014 12:46

När onsdagen kommer brukar jag vara sådär extremt trött när klockan ringer vid kvart i fem på morgonen. Men räddningen har blivit att tänka att ifall jag bara kommer upp så får jag sovmorgon imorgon. I en timme. Men äsch, det är alltid något. För ova...

Av Erica Tillberg - 4 november 2014 18:27

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle börja använda min blogg igen. Det finns så mycket här som tillhör det förflutna och då har jag automatiskt tänkt att det lämnas som ett färdigt kapitel av mitt liv. Men jag älskar att skriva och att avstå frå...

Av Erica Tillberg - 1 augusti 2014 07:59

Igår kunde jag knappt somna och inatt vaknade jag vid fyra och var hur pigg som helst. Sånt gör mig irriterad, när jag själv vet att jag kommer vara som ett lik när jag väl går upp. Klockan ringde redan vid halv sju i morse och det kändes verkligen s...

Av Erica Tillberg - 31 juli 2014 22:39


Nu är väskan packad inför helgens Stockholm-tripp med min fina Alice. Det är inte bara vi som ska dit, även min faster och tre andra. Såklart ska vi spendera våran tid på huvudstadens Pridefestival. Det ska både bli spännande, intressant och förmådli...

Presentation


Här har ni mig, en sjuttonårig tjej från Markaryd med sämst humor och minne som en guldfisk. Klumpigast i världen är jag för den delen också. Det här är tjejen som gillar tjejer och går sin egna väg.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards