ericamathildatillberg

Alla inlägg under mars 2014

Av Erica Tillberg - 31 mars 2014 21:38

På väldigt länge kan jag säga att jag är nöjd med dagen. Blev klar med en inlämning, satt ute i soffan med mamma i några timmar och var ute ovanligt mycket. Både en tur till lekplatsen med Emma och en liten promenad med Love. Trodde jag skulle kissa ner mig när han sa att jag gick som en anka som vickade på röven.. Han av alla är den som lägger märke till skillnaden på hur jag går nu. Söt och annorlunda, det är Love det. Man kan ju hoppas på att jag så småningom kommer lära mig gå som vanligt igen.. Jag är glad för att jag har haft en bra dag ändå. För allt blir bra till slut. Det behövdes. 


 

Av Erica Tillberg - 31 mars 2014 15:39

Idag har det varit ännu en dag med fint väder, så nu sitter jag ute i solen och ska strax ta itu med inlämningarna. Det är inte alls fel att kunna sitta ute i linne och äta glass som halvt hinner smälta innan den når munnen. Ännu en bra sak med dagen är att resan till Budapest är fixad och betald. I sommar är det vi som ska ut på äventyr till Ungern. Annars rullar allt på i sin vanliga takt, dagarna bara försvinner. Lovet börjar närma sig och nästa helg blir det förmodligen ett besök till Göteborg med mina fina vänner. Iallafall en dagsutflykt om inget annat. 


   

Av Erica Tillberg - 30 mars 2014 17:24

Vädret är helt underbart, har varit ute ovanligt mycket faktiskt. Ville testa hur bra det går att cykla med höften, så vid lunch hoppade jag på min mosters cykel och cyklade bort till bakis-ida med lite godis och läsk. Annars har jag suttit ute och ätit glass med frukt i solen med mamma. Jag som vanligtvis är trött dygnet runt, känner mig mycket piggare. Men nu har jag precis lagt mig i sängen för att sätta igång en film innan jag tar tag i lite inlämningar som jag missat. Var uppe och gick en del när jag hjälpte mikaela att flyttstäda med Jossan, så nu vill jag inte överanstränga höften i onödan. Det skulle vara jag i ett nötskal.. En Erica utan röst till och med.. Låter fruktansvärt, min röst bara försvann medan jag sov. Knepigt. 


     

Av Erica Tillberg - 29 mars 2014 22:53

Kvällen spenderades hos familjen cederlund med pizzamys och prat. Lyckades få världens finaste bild på de fina systrarna. Därefter åkte jag till mina kusiner och krängde massa godis i soffan framför Johan Falk. Nu känns det som att det strax är dags för sängen. Lyckades gå in i ett handtag så det trycktes rätt in i stygnen, lagom smärtsamt såhär innan sovdags. Eller inte... Som plåster på såret (jag försökte vara lite komisk och jag skrattar åt mig själv haha..) så har min kusin en grymt skön säng, snacka om att jag kommer sova som en prinsessa.

Av Erica Tillberg - 29 mars 2014 12:11

Idag är en bra dag, jag är pigg, vädret är fint och jag har inte använt kryckorna en enda gång än så länge. Dock så måste jag förmodligen gå med dom resten av dagen, för det känns lite mer än vad det borde.. Tiden försvanner visst idag, så nu måste jag sätta fart med packandet. Om en halvtimme kommer mormor och skjutsar mig till strömsnäs och där sover jag inatt, ska bli mysigt. Jag kommer på mig själv med att sitta och känna på tandställningen och det borde jag vänja mig av med ganska snabbt för om tre dagar är den borta. Gone. Då är jag fri. Och har en fin mun. 


 

Av Erica Tillberg - 28 mars 2014 23:28

Det har varit ett par dåliga dagar, smärtan har varit galen i höften. Kraften och styrkan är som försvunnen. Men idag tog jag mina första (ganska för många) steg utan kryckorna och det känns nu. Det är rätt läskigt hur ens kropp fungerar och reagerar. Man känner att man lever iallafall. Jag har inte varit mig själv på grund av en del, men nu börjar jag få lite abstinens över bloggandet. Idag har jag myst med världens gosigaste lilla bebis. Eller hon börjar bli stor. Jag och pappa åkte till min kusin och då hann jag gosa med Minna i några timmar. Jag har lärt mig att jag inte ska ha linnen i hennes närhet, för hon klädde bokstavligen av mig.. en bebishands grepp är inte det lättaste att få upp. Kvällen spenderades i strömsnäs framför tv:n med chokladpudding och den helknäppa, men finaste katten. Nu börjar ögonen bli svåra att hålla öppna, smärtstillande tabletter har alltid gjort mig riktigt trött så jag antar att jag måste sova. Godnatt på er.

Av Erica Tillberg - 27 mars 2014 18:24

Presentation


Här har ni mig, en sjuttonårig tjej från Markaryd med sämst humor och minne som en guldfisk. Klumpigast i världen är jag för den delen också. Det här är tjejen som gillar tjejer och går sin egna väg.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards