ericamathildatillberg

Alla inlägg under april 2014

Av Erica Tillberg - 29 april 2014 16:47

Rönnowska i Helsingborg var faktiskt bättre än vad jag trodde. Jag träffade en trevlig tjej som skulle börja på samma linje till hösten, så det känns som att jag kommer trivas bättre där. Vi fick vara med på lite olika lektioner, vara med i bageriet och till sist fick vi smaka på maten som treorna gjort. Det lutar mer åt Helsingborg, men jag velar som bara den. Åh. Detta var jobbigare än vad jag trott. När vi var färdiga där var det två timmar kvar tills bussen hem skulle gå, så jag satte mig på ett fik och pluggade lite, därefter promenerade jag längst hamnen tillbaka till stationen. Det kan nog bli bra där trotts allt. Eller? Men visst, pendlingen gör mig helt slut. I detta fina vädret har jag suttit på en buss i tre timmar, hur kul lät det.. Nej precis, inte så kul. Men nu ska jag släppa detta för idag och träffa Love en sväng i det fina vädret och därefter ska jag äntligen träffa min kära farmor och farfar igen. Det blir en spelkväll i Kornhult med massa fika. Hur bra som helst. 


     

Av Erica Tillberg - 29 april 2014 07:45

Nu är jag påväg till Helsingborg för att vara med dom som går Resturang & Livsmedel på Rönnowska. Det känns konstigt att behöva gå upp såhär tidigt, jag har vant bart det nu när jag har sovmorgon nästintill varje dag. Men det är skönt att jag ska spendera den kommande timmen på bussen så jag hinner piggna till mig en aning. Det känns inte så bra ifall jag skulle somna på någon lektion eller så.. Snarare väldigt pinsamt. Men vi får se hur skolan är, jag hoppas verkligen på det bästa. 


 

-

Av Erica Tillberg - 28 april 2014 22:17

 

Av Erica Tillberg - 28 april 2014 21:53

Dagen har gått snabbt. Men samtidigt har jag hunnit mer en himla massa och det börjar kännas. Ögonen orkar knappt hålla sig öppna något mer och jag borde sova. Nationella var jag inte så speciellt nöjd med, jag blir alltid nervör inför muntliga uppgifter. Jag vet egentligen inte varför, då jag annars pratar på som bara den. Det var inte heller ett helt främmande ämne, för det var ju faktiskt någonting som intresserade mig. Men det gick som det gick och det går ändå inte att ändra på nu. 


Efter skolan begav jag mig bort till sjukgymnasten och det besöket gjorde mig mest besviken faktiskt. Jag får inte springa och att pressa upp benet mot magen gör fruktansvärt ont, så vi får se hur det slutar. Jag vill så gärna träna. Det har gått för lång tid nu. Men jag fick med mig Alice ut på en powerwalk i det fina vädret och det slutade med att vi besökte hennes mormor. Väl där blev vi bjudna på tårta och godis, så jag satt där och tryckte i mig en massa medan Alice åt frukt. Jag skrattade mest åt henne. Ungefär lika mycket som jag sedan gjorde när jag tvingade henne att jogga hela vägen hem och hon var riktigt arg. Fick mig ett par smällar på armen och det sved, men jag antar att det var värt det. Nu har kvällen avslutats med massage och jag ska lägga mig och lyssna på musik. 


 


Ja, det är alltså inte mina bröst som är helt buckliga, utan min tröja som jag fick stoppa ner lite diskret då jag inte orkade gå och bära på den. Fick mig ett par meloner på köpet. 


   

Av Erica Tillberg - 27 april 2014 23:30

Bion vi såg var alltså The Other Woman, vilket är en av de bästa filmer jag någonsin sett. Detta är egentligen rätt sjukt då jag inte ens gillar komendier i vanliga fall, men denna var ett undantag. Jag skrattade mig igenom filmen och till slut grät jag av allt skratt. Till och med ut från biosalongen gick jag skrattandes och kunde inte sluta prata om vad jag nyss sett. Snygga skådespelare var helt klart ett plusl. Jag rekomenderar verkligen denna film till alla. Se den. Bara gör det. Ni lär inte ångra er. 



Här är trailern, men jag vet att det brukar krångla med att se klipp från youtube. Men från datorerna ska det nog funka. Annars få ni söka själva helt enkelt. 


 

Av Erica Tillberg - 27 april 2014 22:34

Detta har varit den bästa helgen på länge. På många sätt. Jag har varit gladare och piggare än vad jag varit på riktigt länge, energin har funnits där. Helgen har alltså spenderats i stugan och mitt internet är inte riktigt min bästa vän där. Tiden för bloggen har inte heller funnits till.


Gårdagen spenderades i solen, med ett besök av min kusin, övningskörning i ett av helsingborgs industriområde, och till sist mötte jag upp Agnes i stan. Vi åt kinamat, kollade på bio och sen la vi oss i sängen med massa godis och hade ett sånt där samtal om allt mellan himmel och jord. Hon är en bra tjej hon! Idag var planen att åka över till danmark och mysa strosa rundor på gatorna och gå i affärer, men mina föräldrar varnade oss om att ingenting var öppet på söndagarna, så detta får vi spara till lite längra fram. Istället åkte vi in till väla i ett par timmar och därefter tog vi bussen in till stan och åt lunch i hamnen. Vi satt med benen över kanten och njöt av det fina vädret. Jag hittade en supersnygg klänning (kände mig illa tvungen till att köpa den efter den hade testats..), så jag är mer än nöjd då jag inte ens hade planerat att köpa något. 


Väl hemma låg jag i solen en stund hos Alice och jag var inte så omtyckt efter jag kastat en hel kanna med vatten mellan benen på henne hahah. Men jag hade kul och fick mig ett gott skratt! Hon är så söt när hon är arg. Det är bara nu på den senaste tiden man vågat skratta åt henne när hon är arg utan att få sig en utskällning eller stryk (nästan iallafall). Nu ikväll begav jag mig ut på en glassrunda med Emma och det slutade med att jag fick äran att sminka henne. Jag kunde inte låta bli att skratta. Så ovant att det både blev fult och kul!! Dagen idag har alltså varit lika bra och nu ska jag ta tag i den sista svenskan inför nationella imorgon, därefter känns sängen rätt välbehövd. 


Här kommer en liten bildbomb från de senaste dagarna, för självklart har bloggen funnits i bakhuvudet och gjort att kameran varit framme en hel del. Nu har jag tid för bloggen som vanligt igen. 


               

Av Erica Tillberg - 26 april 2014 10:14

Eftersom att helgen spenderas i stugan, så kan jag passa på att visa hur där faktiskt ser ut. Jag tycker det är hur mysigt som helst, men samtidigt gillar jag inte att följa med. Antar att det är nu men hellre föredrar att vara med vänner än att sitta i en stuga med sina föräldrar. Dock så tar jag mer än gärna hit kompisar, för trotts allt finns det hur mycket som helst att hitta på. Ikväll kommer Agnes och då blir det bio i stan och sen får vi se vara morgondagen har att erbjuda. Ett fint väder hoppas jag på iallafall. Här syns lite av den, dock inte min egna lilla stuga (läs:LILLA) ute på trädgården. Men det är skönt att komma iväg från Markaryd för en helg. Släppa alla måsten och bara ta det lugnt. Nu ska jag lägga mig i solen med lite glass och försöka få lite mer färg.

Presentation


Här har ni mig, en sjuttonårig tjej från Markaryd med sämst humor och minne som en guldfisk. Klumpigast i världen är jag för den delen också. Det här är tjejen som gillar tjejer och går sin egna väg.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards