ericamathildatillberg

Av Erica Tillberg - 13 maj 2014 16:18

Jag kan inte påstå att detär varje dag man har både tid och lust att sova middag. Men jo, idag sov jag en timme efter skolan. Eller inte bara jag, utan både jag och Agnes. Vi slutade lite tidigare idag, så vi cyklade hem till mig och bakade kladdkaka. Eller ja, man kan säga att hon bakade och jag lagade mat. Det blev iallafall hur gott som helst och nu ska vi snart gå upp till Love och ta med fikan. Ibland är det småsaker som kan göra någon på bättre humör, då är det värt det! För övrigt så är det en bra dag. Jag fick det betyget jag önskade mig på historiaprovet, så nu är jag slutbetyget säkert. Även den skriftliga delen i det tyska nationella provet gick bra! Det kändes bra iallafall. Nu går det framåt.

Av Erica Tillberg - 12 maj 2014 22:56

Ibland blir man inte stark förrän man lär sig hantera allt på egna ben. Idag kan jag säga att jag nästan är där.

Av Erica Tillberg - 12 maj 2014 14:49

Min skoldag bestod endast av en lektion mellan elva och tolv, så jag tänkte att jag hade gott om tid att göra något ovanligt till frukost. Det skulle sluta som hemmagjord kräm, men konsistensen blev snarare hemmagjort glidmedel som smakade skit. Aldrig igen. Jag är visst inte så bra på allt i köket, haha. Efter skolan myste jag och Nicolina lite hos Leta, då vi fick sluta två timmar tidigare än vanligt. Nu har det precis blivit uppehåll, så jag ska byta om och sen ge mig ut på en promenad med Johanna i hopp om att slippa undan regnet..

Av Erica Tillberg - 11 maj 2014 21:42

Jag tillhör vanligtvis den kategorin av människor som kan vara uppe hur sent som helst, men ändå vakna vid nio dagen efter. Det är jobbigt och jag har alltid önskat att kunna få sova lite längre sådär ibland. Och vet ni? I morse vaknade vi till vid tiotiden och åt, sen somnade jag om till halv två. Ja. HALV TVÅ. Jag trodde först att någon ställt om klockan, men nej. Det var sant. Så dagen har gått snabbt. Jag hann med ett besök hos Love och en storstädning av ena garderoben och hela rummet. Blä som här såg ut. Den pedanta delen av mig finns knappt kvar på vardagarna. Iallafall inte när det gäller rummet, jag kastar ut kläder och smink för att hinna i tid till skolan. Men imorgon ska jag slippa detta. Jag börjar inte förrän vid fem över elva på måndagar fram till sommarlovet och det är så galet skönt!! Nu ska jag krypa ner i sängen och sätta igång en film!

Av Erica Tillberg - 11 maj 2014 00:18

Dagar som denna är värd så mycket. Det har bara funnits glädje och positivitet, det är underbart. Jag vaknade till en våffelfrukost (Okej, min frukost bestod av godisresterna sen gårdagen också.. Man orkar ändå inte att äta upp allt en fredagskväll.) och runt tre åkte jag in till stan och mötte upp Alice. Eftersom att det finns tre olika Pressbyrår på knutan så tog det en bra stund innan vi hittade varandra.. Två vilse tjejer från byn. Ungefär så. Vi åkte vidare till väla för en fikapaus med frozen yoghurt och lite presenthandling. Perfekt väder för en dag inomhus, så vi gjorde det med gott samvete. Nu ligger vi äntligen i sängen efter en kväll i stan med bio och lite kvällskäk innan bussen gick tillbaka till stugan. Vi kollade på "Bad neighbours" och jag tyckte den var riktigt rolig! Även detta var en komedi som föll mig i smaken. Det har varit en bra dag med fina personer! Nu är det däremot dags att få några timmars sömn, då jag hade svårt att somna inatt och börjar känna det nu. Godnatt på er!

Av Erica Tillberg - 9 maj 2014 19:08

Sista dagen för denna veckan på jobbet och i skolan är nu avklarad. Grymt skönt, vill jag lova! Min dag har bestått av skola och därefter sju timmars jobb, så min kropp är lika slut idag. Åt världens godaste lunch även idag. Dock höll på att somna i duschen när jag kom hem, känns ju sådär.. Hann träffa Alice en liten sväng innan jag fick skynda mig iväg till bussen. Fick packa ihop, äta och fixa mig lite snabbt med hennes hjälpt. Men nu kämpar jag med att hålla mig vaken under resten av bussturen. Vaknade innan utav att jag drömde att bussen skulle vara inställd. Tror att det automatiskt kommer upp i huvudet då tågen jag ska åka i alltid blir inställda just då.. Men det vart bara en dröm, tack gode Gud för det!! Hoppas alla får en bra kväll i det trista vädret!

Här har ni mig, en sjuttonårig tjej från Markaryd med sämst humor och minne som en guldfisk. Klumpigast i världen är jag för den delen också. Det här är tjejen som gillar tjejer och går sin egna väg.